(( پکه ، دادی هم بله سپکه )(
                                                                                    الف – محشور الف – محشور

 

سخن روز

داوود زی :   ((نباید آی ، اس ، آی را مسوول          رویداد های افغانستان دانست ))

 

        هنوز بوی بد و گند گی نا شی از رسوایی (( جیب خرچ گیری اولیای امور کشور ، بشمول حامد کرزی رییس دولت اسلامی افغانستان از استخبارات رژیم آخند های ایران توسط رییس دفتر ریاست جمهوری )) فرو ننشسته است که اینک یکبار دیگر ، زیانبار تر، شرم آگین تر و وقیحانه تر ، همان (( جیب خرچ گیر پیشین )) و اینبار در مقام سفارت کبرای جمهوری اسلامی افغانستان در اسلام آباد ، رسوایی دیگری را بمنظور خدمت بیکد شمن تاریخی دیگر افغانها ( رژیم آی ، اس ، آی سالار پاکستان ) با اظهارات نا بخردانه ، دشمن پرستانه و واهی ناشی از غیر مسلکی بودن و بیسواد سیاسی بودن ،مرتکب شد که بوی گند آزار دهنده ی آن سال های درازی اشک از چشمان میهن پرستان افغان جاری خواهد ساخت و بمثابه صفحه ی سیاهی در تاریخ دپلوماسی کشور باقی خواهد ماند .

       دانشنمدان گستره ی زیست شناسی میگویند که برخی خصلت ها در نهاد انسانها بطور مادر زاد وجود میداشته باشد که زدودن آنها محال ویا کم از کم بسیار دشوار میباشد ، با در نظر داشت کرده های جناب عمردا وود زی که پیوسته به دشمنان تاریخی میهن و مردم خدمت گذاری میکند ، این باور دانشمندان مصداق مییابد . چنانچه در رویداد شرم آور جیب خرچ گیری از ملاهای قم ، نامبرده دوسیه هاییرا به رسانه نشان داد وبا چهره ی حق بجانب ، صورت گزارش مصرف پول های داده شده بدفتر رییس جمهور راکه به مقامات آخندی پیشکش نموده بود ، بنمایش گذاشت . و با مباهات میگفت که صورت دقیق مصارف را به مقامات ایرانی گزارش داده است .

     و اما پیرامون گفت و شنودنامبرده بارسانه ها پیرامون رویداد (( ایبت آباد پاکستان )) :

     در درازای چهل سال پسین بویژه ده سال پس از سقوط طلبان ، دولت مردان افغان بشمول رییس جمهورو وزرا ، رسانه های با اعتبار جهانی ،مسوولین لشکری و کشوری کشور های اشغال کننده ی افغانستان که مصروف نبرد رویاروی با طالبان و غیر مستقیم با اردوی پاکستان و بویژه آی ، اس ، آی هستند ، برویت اسناد و شواهد انکار ناپذیر داد میزدند که مداخلات و دست درازیهای همسایگان بویژه پاکستان و ایران ودر قدم نخست دستگاه جهنمی جاسوسی اردوی پاکستان اسباب خونریزی و دوام جنگ و آدم کشی در افغانستان استند وهرگاهیکه این مداخلات بند شود جنگ و خونریزی و ویرانی نیز خاتمه مییابد . ولی مقامات پاکستانی و دستگاه جاسوسی شان با پر رویی ازین حقیقت روشن انکار می کردند وسالوسانه خواستاراسناد و شواهد بودند . اینک با وجود انکار پاکستان از موجودیت شبکه های تروریست در خاک خود ، بتاریخ دوم ماه می روان ، پس از انجام عملیات پیروزمندانه ی ایالات متحده در حومه ی اسلام آباد ودر چند صد متری آکادمی بزرگ و معروف نظامی پاکستان رهبر مخفی شده ی القاعده ( سازمان تروریستیکه جهان را بهراس انداخته بود ) در حالیکه با آرامش خاطر و زیر نظر دولت پاکستان در یک ویلای مجهز باهمه امکانات رفاهی بسر میبرد، بقتل رسید . این رویداد نه تنها حقانیت گفته های افغانها بلکه همه راستی گویان جهان را به اثبات رسانیده و تشت رسوایی پاکستان و در گام نخست اردوی متجاوز آن کشور منجمله دستگاه استخبارات آنرا باسروصدا بزمین کوبید که در نتیجه ی آن ((آی اس آی))بادست پاچگی ازین رویداد اظهار بیخبری و شرمندگی نموده و دولتمداران پاکستان چون با واقعیت انکار ناپذیر روبرو شده اند شروع به جفنگ و چرند گویی کرده و برای آبروی برباد رفته ی شان به هر خس و خاشاکی دست انداخته و میاندازند .

      این رسوایی اسلام آباد زمینه ساز هویدا شدن حقایقی مبنی بر مداخله گری و دروغ گویی پاکستان گردید . ولی سوگمندانه ، متاسفانه و با دریغ و درد که تبر شکسته و بی دسته ی پاکستان را جناب سفیر کبیر و نماینده ی فوق العاده ی افغانستان در دربار آی ، اس ، آی با اظهارات غیر مسولانه ، اجنت مآبانه ومیهن دشمنانه اش دسته ی محکم و زیبایی بخشید . پس از شنیدن این اظهارات عمر داوودزی من به این گمان شدم که این شخص نماینده ی دولت افغانستان نی که نماینده ی دولت اسلام آباد است ، چه نزد اهل خبره قرار گرفتن رییس هیات نمایند گی دپلو ماتیک یک کشور ، در خدمت دولت متوقف فیها نا ممکن و محال است مگر آنکه یا اجنت باشد ویا ... !؟

      با در نظر داشت منافع میهن ، در حال حاضر با اهمیت ترین سفارت های افغانستان بدرجه ی نخست اسلام اباد و واشنگتن / درجه ی دوم دهلی ، ماسکو و تهران / درجه ی سوم لندن ، پاریس و بیجنگ و ... که از نگاه اهمیت نه مقام ، بسا اوقات ماموریت سفرا مهم تر و خطیر تر از وزیر خارجه میباشد که در شرایط فعلی سفارت های اسلام آباد و واشنگتن در همین موقف قرار دارند . درینجا پرسشی بمیان مییآید که دولت افغانستان روی چه دلیل و مجبوریتی درین کرسی پر اهمیت و حساس شخصی را گماشته است که نه تنها غیر مسوولانه سخن میزند بلکه اشتباه روابط زیر پرده با سازمانهای جاسوسی کشور متوقف فیها نیز بالایش موجود است ؟

      موجز اینکه ، تاهنگمیکه یک دولت ملی ، یکدست ، تکنوکرات مجهز و باور مند به حق حاکمیت ملی و استقلال ملی که در سیاست خارجی خود منافع ملی را بر ارتباطات نامریی رجحان بدهد، نداشته باشیم ازین رویداد های شرم آور بسیار تکرار خواهد شد .چه در حال حاضر نی تنها کار به اهلش سپرده نشده است بلکه سوگمندانه نظر به اقرار رییس دولت افغانستان کشور های همسایه و ذیدخل در تمام ارگانهای دولتی افغانستان اعم از کابینه ، پارلمان ودیگر نهاد ها اجنتانی دارند که باسر سپردگی از منافع شان حراست میکنندو جریان رویداد ها را به اطلاع شان میرسانند. که بگمان غالب اظهارات پسین(( داوود زی)) نیز ازهمین ردیف بوده میتواند .

    در فرجام بمثابه یک افغان ، اظهارات عمر داوود زی را در مورد عدم مداخله ی آی ، اس ، آی در رویداد های خونین سالهای متمادی میهنم باخشم رد نموده و به کسانیکه منافع ملی و میهنی را فدای منافع شخصی وگروپی خود میکنند نفرین میفرستم .


May 18th, 2011


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
گزیده مقالات